Sunday, May 22, 2011

Superbike

Minggu lepas selepas solat jumaat aku lepak-lepak bersama kawan-kawan di lobby menara TM. Tiba-tiba aku terperasan ada pameran superbike di situ. Apa lagi aku pun terus serbu la sebab aku memang minat superbike ni. D isitu ada lebih kurang 4 atau 5 superbike yang dipamerkan. Harga pun boleh tahan la jugak. Dalam semua superbike tu ada dua yang aku berkenan dan rasa mampu bayar.heheh. Kedua-duanya jenama Kawasaki. Satu Kawasaki ninja dan satu lagi entah apa aku tak ingat namanya. Moto superbike ni boleh dibeli tanpa down payment. Kalau nak bayar down payment memang tak mampu la. Aku terkejut bila tengok bayaran ansuran boleh dibuat sehingga 20 tahun!.Mak ai.20 tahun tu. Tapi syarat nak beli moto ni mestilah berdaftar dengan koperasi TM iaitu Kota Emas dan yang boleh jadi ahli kopersi ni adalah staf TM saja. Kalau bukan staf TM aku tak tau harga dia macam mana. Kalau korang staff TM dan ahli Kota Mas boleh la beli moto superbike ni. Aku berkenaan moto Kawasaki yang  warna putih 500 cc tu. Tapi bayaran bulanan boleh tahan la untuk gaji aku yang tak seberapa ni walau untuk ansuran 20 tahun pun.huhu. Lagipun nak kena ambil lesen B full la pulak.Duit lagi. Kalau aku ambil Kawasaki Ninja yang 250 cc ni terus boleh bawa jer. Lepas ni Penang-KL takda hal la bro.Weekdays di KL.Weekend di Penang.Kat bawah ni aku letak gambar-gambar moto tu yang sempat aku ambil untuk tatapan korang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...